Vi holder alle avtaler

MARKEDSMATERIELL


 

Det finnes mange ulike måter å markedsføre og øke volum på AvtaleGiro. Uansett om dere nettopp har tatt i bruk AvtaleGiro, eller har hatt det en stund, er
det viktig fra tid til annen å markedsføre tjenesten.

Materialet du finner på denne siden kan benyttes i de kanaler du møter kundene, om det er på web, SMS, sosiale medier,epost, postalt etc. Dette skal være et lavterskeltilbud, og hensikten er at det skal være enkelt for deg å ta i bruk. I tillegg er dette kostnadsfritt å laste ned og benytte.

Vi har også satt opp noen tips til hvordan du kan bruke materialet, og hvordan du kan lage en enkel kampanje med de ulike virkemidlene steg for steg.

 

Lykke til!

 


DIREKTE MAIL  (DM)


Direkte mail kan benyttes på ulike måter, som feks kan den sendes som et vedlegg med en faktura, som epost eller den kan ligge på hjemmesiden deres til nedlasting og utfylling.

Nedenfor finner du ulike maler som kan tilpasses din bedrift/organisasjon, og benyttes for å øke volum på AvtaleGiro. Det finnes to alternative maler, en hvor kundene dine fyller ut all informasjon på svarkupongen, og en hvor du som bedrift fyller inn KID- og kontonummer på forhånd.

 

Tips & veiledning

Vi ønsker at flest mulig bruker DM-malene riktig, slik at vi alle unngår feilhåndtering og i verste fall at avtalen ikke vil bli registert. Du vil nedenfor finne noen gode råd for hvordan malene skal benyttes.

Øvre del av DM

  • Øvre del av dokumentet, dvs tekst kan redigeres etter eget ønske. Teksten som ligger der er kun ment som et eksempel, og kan både endres og tas vekk.

  • Du kan gjerne sette inn en logo i png-format i banneret, slik at det er enkelt å se at din bedrift er avsender.

  • Det er viktig å holde teksten kort i DM`en, slik at alt holdes på 1 side.

Nedre del av DM - svarslippen

  • Du kan fjerne antall bokser i KID-feltet slik at det passer med antall siffer din bedrift har i KID. Du kan gjerne endre dersom det er nødvendig på teksten f.eks. hjelpeteksten under KID-feltet.

  •  Du kan sette inn forslag til beløpsgrense som vil dekke foreventet prisstigning i fremtiden, og den bør settes høyt nok til å dekke 2-3 månedsbetalinger. Dette er kun for å sikre at du får inn betalingen uansett om noe skulle skje.

  • Benyttes det DM for organisasjoner/foreninger finnes det tilleggsfelt for avkrysning for medlemskap, betalingsvalg etc. Disse valgene kan du endre eller ta vekk etter eget behov.

  • Du kan som på øvre del velge å sette inn en logo i png-format for enklere å synliggjøre at dette er fra din bedrift.

  

Diverse

Det er mulig å sende inn svarkuponger som PDF via kommunikasjonsløsning.  Svarkuponger som sendes inn som PDF må være stående format og kun på én side. For å komme i gang må det opprettes en kommunikasjonsavtale, som kan lastes ned her.


DM må være printet på 80 grams papir og bakgrunnen på svarslippen må være hvit. Det er veldig viktig at boksene som er satt på svarslipp ikke endres, da dette skal igjennom optisk skanning.

Dersom svarslippen blir ferdig utfylt av dine kunder (inkl KID) kan den sendes inn til : Nets, AvtaleGiro svarkuponger, 0045 Oslo.
Blir all informasjon fylt inn av din bedrift, og du må få svarslippen tilbake etter kunden har fylt ut, skal det stå; " Send svarkupong til "din bedrifts adresse"

Last ned DM-veiledning

Registrer deg

Hei!
Takk for at du laster ned vårt materiell. Legg igjen din kontaktinformasjon, så kan vi kontakte deg når det er oppdateringer eller nyt materiell å finne her:

Registrer deg

Hei!
Takk for at du laster ned vårt materiell. Legg igjen din kontaktinformasjon, så kan vi kontakte deg når det er oppdateringer eller nyt materiell å finne her:

Registrer deg

Hei!
Takk for at du laster ned vårt materiell. Legg igjen din kontaktinformasjon, så kan vi kontakte deg når det er oppdateringer eller nyt materiell å finne her:

Registrer deg

Hei!
Takk for at du laster ned vårt materiell. Legg igjen din kontaktinformasjon, så kan vi kontakte deg når det er oppdateringer eller nyt materiell å finne her:


 


NETTBANNERE


Nettbannere er en effektivt og enkel måte å markedsføre AvtaleGiro på. Vi har utarbeidet forskjellige formater som egner seg på nett, og som du enkelt kan sette inn på egen hjemmeside, i sosiale medier, i epost etc. Banneret kan benyttes som visuell informasjon om at dere tilbyr AvtaleGiro, eller det kan benyttes som en "knapp" til en informasjonsside om AvtaleGiro.

Nedenfor finner du de ulike formatene og husk at du godt kan tilpasse malene til nettsiden din, men ikke gjør de større enn originalen. NB! Skal du tilpasse, så gjør de mindre enn opprinnelig størrelse.​​​

 AvtaleGiro - Documents ‭[12]‬

Registrer deg

Hei!
Takk for at du laster ned vårt materiell. Legg igjen din kontaktinformasjon, så kan vi kontakte deg når det er oppdateringer eller nyt materiell å finne her:

​​​​​

Registrer deg

Hei!
Takk for at du laster ned vårt materiell. Legg igjen din kontaktinformasjon, så kan vi kontakte deg når det er oppdateringer eller nyt materiell å finne her:

Registrer deg

Hei!
Takk for at du laster ned vårt materiell. Legg igjen din kontaktinformasjon, så kan vi kontakte deg når det er oppdateringer eller nyt materiell å finne her:

Registrer deg

Hei!
Takk for at du laster ned vårt materiell. Legg igjen din kontaktinformasjon, så kan vi kontakte deg når det er oppdateringer eller nyt materiell å finne her:


 


 ENKEL ELEKTRONISK AVTALEINNGÅELSE


Forenklet avtaleinngåelse  er først og fremst en løsning for små og mellomstore bedrifter som ønsker å tilby kundene elektronisk avtaleinngåelse, men som ikke ønsker eller har mulighet til å installere dette i egne system.

Løsningen er svært enkel å ta i bruk, og det eneste du trenger å gjøre er å laste ned et nettbanner, en link og en tekst. Alt dette tilpasses på egen hjemmeside, og du er i gang med å tilby kundene en enklere avtaleinngåelse. Dette kan selvfølgelig også legges ut i sosiale medier, som epostsignatur, benyttes på et kundesenter etc. Her er det opp til deg som bedrift å se mulighetene for din bedrift - og de er mange!


 1. Kopier inn hjelpetekst til løsningen

"Nå kan du inngå AvtaleGiro på en enklere måte. Klikk på banneret/knappen, så er du i gang!  (velg selv hva du ønsker å kalle det; banner/knapp)

Du vil komme til en landingsside med pålogging med BankID. Når du har logget deg inn vil du få full oversikt over regningene dine som du betaler med AvtaleGiro. I tillegg gir vi deg forslag til andre regninger som du kan inngå avtale med i denne løsningen.

AvtaleGiro sørger for at regningene dine blir betalt fra kontoen din på riktig dato uten at du behøver å foreta deg noe. Ønsker du det, vil du bli varslet på e-post syv dager før forfall."

For deg som tilbyr en kombinasjon av AvtaleGiro og eFaktura kan gjerne benytte denne teksten

"Nå kan du tegne eFaktura og/eller AvtaleGiro på en enklere måte. Klikk på banneret/knappen og du vil komme til en landingsside med pålogging med BankID. Når du har logget deg inn vil du få forslag til regninger du kan inngå avtale og motta som AvtaleGiro og/eller eFaktura.

eFaktura sendes til nettbanken din ferdig utfylt. Du kan også velge å bli varslet på e-post og AvtaleGiro sørger for at regningene dine blir betalt fra kontoen din på riktig dato uten at du behøver å foreta deg noe. Ønsker du det, vil du bli varslet på e-post syv dager før forfall".


2
.Velg et nettbanner/knapp som du mener passer deg ( se ulike varianter nedenfor)

Disse bannere er laget i formatene 980x150 og 980x300. I tillegg er det laget et format i 476x249 som kan brukes på Facebook. Husk at du kan tilpasse malene til nettsiden din, men de kan ikke gjøres større enn originalen. Skal du tilpasse, så gjør de mindre enn opprinnelig størrelse.


3. Last ned link her

https://pvu.nets.no/pvu-suggestions/avtalegiro

 

Registrer deg

Hei!
Takk for at du laster ned vårt materiell. Legg igjen din kontaktinformasjon, så kan vi kontakte deg når det er oppdateringer eller nyt materiell å finne her:

Registrer deg

Hei!
Takk for at du laster ned vårt materiell. Legg igjen din kontaktinformasjon, så kan vi kontakte deg når det er oppdateringer eller nyt materiell å finne her:

Elektronisk avtaleinngåelse_Facebook

Registrer deg

Hei!
Takk for at du laster ned vårt materiell. Legg igjen din kontaktinformasjon, så kan vi kontakte deg når det er oppdateringer eller nyt materiell å finne her:


 


HVA MÅ TENKES PÅ NÅR DU SKAL LAGE EN ENKEL KAMPANJE


  1. Hvem er mottaker av informasjon fra dere, og hvilke kanaler når dere disse menneskene i.

  2. Basert på hvilke kanaler dere når mottakerne, så velger dere virkemidler.

  3. Er mange av kundene inne på nettsidene, så tar dere i bruk et nettbanner. Hvis dere ikke allerede har en nettside med informasjon om AvtaleGiro så lager dere dette, så er det bare å linke nettbanneret med informasjonssiden. Flere og flere kunder blir digitale og søker informasjon på nettet.

  4. Er mange kunder fortsatt enklest å nå postalt, så sender dere ut en Direct Mail (DM) sammen med faktura for å informere om AvtaleGiro.

  5. Har dere ikke mulighet til å sende med en DM, så kan det også brukes tekst om AvtaleGiro på selve fakturaen, men mest virkningsfullt, og synlig, er en DM.

  6. Er dere synlige på sosiale medier som Facebook, Twitter etc, så er disse kanalene veldig gode å benytte for å spre et budskap. Vi har utarbeidet forslag til bannere som kan benyttes på Facebook, og dere kan selv legge ut en tekst som passer til en eventuell kampanje dere kjører. Her vil det også være naturlig at banneret linkes opp mot en side på egen hjemmeside med informasjon om AvtaleGiro og kampanjen.

  7. Har dere et kundesenter, kan dette også benyttes i en kampanjeperiode. Det kan kjøres salgskonkurranser eller lignende som engasjerer de ansatte til å selge AvtaleGiro.

  8. Det er alltid fint å kunne premiere de kundene som faktisk inngår avtaler i en kampanjeperiode. Derfor anbefaler vi å ha minst en premie som et incentiv når en kampanje pågår. Dette kan f.eks være iPad, gavekort, kinobilletter, teaterbilletter etc.


 

Vi håper dette kan være til noe hjelp for å forstå hvordan du enkelt kan lage en kampanje og bruke ulike kanaler og virkemidler for å nå ut til kundene.
Det som er viktig å forstå er at det ene virkemiddelet utelukker ikke det andre. Mange ganger er det smart å lage en miks av flere for å få en størst virkning av kampanjen.

  


GENERELL HJELPETEKST


Her finner du forslag til noen hjelpetekster om AvtaleGiro som kan benyttes på egen hjemmeside. Denne teksten er kun til hjelp og kan endres på etter eget ønske og behov.

AvtaleGiro er en tjeneste for automatisk betaling av faste regninger. Det vil si at banken sørger for at regningene betales direkte fra din konto på forfallsdato.

Du beholder full oversikt og kontroll over regningene dine selv om trekkene gjøres av banken. Du tre

Før forfall vil du motta varsling med beløp og dato om kommende trekk, så det eneste du trenger å passe på er at det er penger på konto. Har behov for å stoppe eller endre betalingen kan du gjøre dette i nettbanken eller kontakte din bank. På forfall belaster banken kontoen din, og du vil kunne kontrollere at regningen er betalt i nettbanken.

Fordeler med AvtaleGiro:

  • Du unngår purringer - Regningene dine betales alltid i tide og du unngår purringer og gebyrer

  • Ingen KID - Du trenger ikke å forholde deg til lange KID-nummer og annen betalingsinformasjon

  • Det er enkelt - Banken sørger for at regningene betales automatisk på forfallsdato

  • Du får full oversikt - Du har full oversikt og kontroll med din konto i nettbank eller på kontoutskrift

  • Fleksibelt - Du kan endre både forfallsdato, beløp og belastningskonto, i tillegg til at du kan stoppe den


 Hvordan kan du inngå AvtaleGiro?

  1. Opprett avtale nå - Logg deg inn i nettbanken din og finn oss som tilbyder av AvtaleGiro i nettbanken.
    skille
  2. Tilbud i nettbanken - Når du betaler din neste regning fra oss, vil du i de fleste nettbanker bli spurt om du ønsker å opprette en AvtaleGiro-avtale. Ved å akseptere tilbudet opprettes avtalen. Du får beskjed når avtalen trer i kraft og må betale regninger tilsendt i posten som normalt inntil avtalen er aktivisert.
    skille
  3. Kontakt banken - Kontakt din bank direkte for å opprette AvtaleGiro.

  4. Opprett AvtaleGiro på vår hjemmeside - Vi har en løsning for elektronisk avtaleinngåelse som gjør det mulig for deg å inngå avtale her og nå.
    (NB! Kun hvis du tilbyr elektronisk avtaleinngåelse)

LOGO


Bruk av logo betinger at den utelukkende benyttes til å markedsføre, profilere og informere om AvtaleGiro. Logo kan ikke brukes i sammenheng med andre løsninger for elektronisk fakturering. Logo finnes i sort/hvit og den kan benyttes både på skjerm og print. Det er ikke tillatt å manipulere logo!

Registrer deg

Hei!
Takk for at du laster ned vårt materiell. Legg igjen din kontaktinformasjon, så kan vi kontakte deg når det er oppdateringer eller nyt materiell å finne her:

   
 


PROFILHÅNDBOK


Dette er en håndbok med av innføring av grafisk profil for AvtaleGiro. Her vises eksempler og veiledning for hvordan du på best måte opprettholder AvtaleGiro som en tydelig merkevare.

Profilhåndbok

Registrer deg

Hei!
Takk for at du laster ned vårt materiell. Legg igjen din kontaktinformasjon, så kan vi kontakte deg når det er oppdateringer eller nyt materiell å finne her:


 

 

​​​​​

KONTAKT OSS

Har du spørsmål om markedsmateriell, send oss en forespørsel!