Varige kunderelasjoner

​Fra enkeltkjøp til varige kunderelasjoner

Stadig flere bedrifter har begynt å tilby sine kunder alternativer til tradisjonelle engangskjøp. For deres kunder kan abonnements- og medlemstilbud gi mer fleksibilitet i bruk, man kan slippe store anskaffelseskostnader, bytte- og oppgraderingsmuligheter, og i en del tilfeller lavere totalkostnader.
 
Bedriften får på sin side muligheten til å pakke inn flere tjenester i kundetilbudet, skape en forutsigbar inntektsstrøm og bygge kundelojalitet. Når man har et løpende kundeforhold er det også større sjanse for at kunden kommer tilbake når produktet skal fornyes eller oppgraderes.
 
Vi har sett eksempler på at kunder går fra å eie til å leie eller abonnere i mange forskjellige bransjer, fra bilabonnement til matkasser. Et av de nyeste eksemplene er brilleabonnement.

Brilleland har nylig lansert muligheten til å abonnere på briller i stedet for kjøp. Tilbudet har blitt godt mottatt, og kundene deres setter stor pris på både muligheten til å fordele kostnadene over tid, fleksibiliteten til å gjøre endringer og at oppfølging inngår i en totalpakke. 

«Infosoft og Mastercard Payment Services er helt sentrale aktører og løsninger i vårt Briller Alt Inkludert-konsept», sier en talsperson for Brilleland.

 

Hva sier kundene til Brilleland.jpg
 
En stor andel av abonnementskundene velger å betale med AvtaleGiro. Da vet de at betaling går automatisk, uten at de trenger å tenke noe mer på det.
 
Når du skal ha gjentatte innbetalinger fra dine kunder uansett hvor ofte og regelmessig, gir AvtaleGiro fleksibilitet og en trygghet for at betaling kommer til rett tid. Visste du at for kunder som betaler med AvtaleGiro er den gjennomsnittlige levetiden på kundeforholdet på hele 6,7 år?
 

AvtaleGiro - det naturlige valget for varige kunderelasjoner


Kontakt oss

Ta kontakt med oss for å høre mer om hvordan du kan komme i gang med AvtaleGiro